Zespoły Edukacyjno-Terapeutyczne klasa 1-3
TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY: „WIOSNA WOKÓŁ NAS”
TEMAT: DBAJMY O PRZYRODĘ
1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.
2.Wysłuchaj wiersza czytanego przez rodzica „ Dbam o Ziemię”
W moich rękach Ziemia cała
Oby nigdy nie płakała
Oby czysta zdrowa była
Bym i ja była szczęśliwa
Co mam robić – prosta rada
Mam pamiętać o odpadach
Co możliwe mam przetwarzać
Jak najmniej śmieci wytwarzać
Mam oszczędzać wodę z kranu
I nie chlapać bez umiaru
Światło gasić, kiedy trzeba
Ziemi stale nie podgrzewać
Bo nam grozi ocieplenie
I lodowców roztopienie
Odpowiedz na pytania dotyczące wiersza:
- co trzeba zrobić ,żeby ziemia była szczęśliwa?
- o czym należy pamiętać i co mamy oszczędzać?
3.Obejrzyj film „ Oszczędzajmy wodę dbajmy o przyrodę”
Odpowiedz na pytania dotyczące filmu
- jak Ada nauczyła się oszczędzać wodę?
- powtórz rymowankę: „OSZCZĘDZAJMY WODĘ DBAJMY O PRZYRODĘ”
4.„Jestem drzewem” – zabawa dramowa.
Dziecko interpretuje ruchem i gestem opowiadanie czytane przez rodzica wcielając się w rolę drzewa:
Wyobraź sobie, że jesteś malutkim drzewkiem.
Zasadziły je dzieci tuż na skraju lasu. Drzewo rosło powoli przez wiele, wiele lat.
Wiatr poruszał delikatnie jego listkami.
Czasami, kiedy był w złym humorze, wiał z ogromną siłą i wtedy drzewo wyginało się na wszystkie strony, gałęzie pochylały się mocno, raz w jedną, raz w drugą stronę.
Drzewo najbardziej lubiło, kiedy padał na nie mały, delikatny deszczyk. Z radości wznosiło gałązki wysoko, wysoko i zdawało się, że jest coraz wyższe i wyższe.
Po wysłuchaniu opowiadania dziecko opowiada o swoich odczuciach, kiedy było drzewem.
5.Zabawa plastyczna „ Wiosenne drzewo”.
Spróbuj wykonać wiosenne drzewko wg. instrukcji na podanej stronie internetowej lub według własnego pomysłu.
http://ikwdomowymzaciszu.blogspot.com/2017/03/wiosenne-drzewko_9.html
6.Zabawy dźwiękonaśladowcze – rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt.
Włącz film z odgłosami zwierząt, spróbuj nazwać zwierzęta, których odgłosy usłyszysz. Niektóre z nich możesz naśladować.
7.Zabawy ruchowe przy muzyce.
Włącz muzykę i tańcz, baw się według własnego pomysłu.
„Dbaj o ziemię”
„Ekologa znak”